lördag 6 mars 2010

Fisk och ris

Hejhej Bloggen!


Till att börja med har jag en sak att förtydliga efter förra inlägget.
Den här tjejen som jag bjöd på middag. Det var min flickvän jag bjöd på middag. Jennie heter hon. Hon gillar att lyssna på Markus Krunegård, är ca: 168 cm lång, Hon gillar att spela ett dataspel som heter sims och när hon ska på galäj gillar hon att dricka en dagens (oftast flera). En dagens är vitt vin som är utspätt med fruktsoda.



Sätt igång att koka riset. Hur man kokar ris ser ni HÄR

Ta fram alaska pollocken som är typ den billigaste fisken. Mört kan nog vara billigare.. men jag har ingen trovärdig källa, är bara ett eget personligt antagande. krydda och smöra i en ugnsform. Ugnen på typ 220-240 grader. Jag kryddar med vitpeppar salt och tandori.

När fisken har varit inne ett tag så tar du ut den och lägger till wookgrönsaker.
Sen efter ännu ett tag så slår man i lite matlagningsgrädde.

Servera på en tallrik allt i en hög.
Helst riset underst så man det får smak av gräddsåsen som blir..
Smaklig måltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar